Hulp of advies nodig? Bel (0182) 512 370. Wij zijn bereikbaar op ma t/m za van 9:30 tot 17:30 uur

U hebt niets in uw winkelwagen.

Subtotaal: € 0,00

Blog

Bekend van TV: Huijer Slaapcomfort bij het programma ''Alles over wonen'' van SBS6  Huijer Slaapcomfort

 

Exclusief Bij Huijerslaapcomfort.nl: Door onze Slaapcoach Kees Kwakman DiverseTips!

We hebben het tegenwoordig erg druk, dus neem dan de tijd om je lichaam en geest weer op te laden door iets meer aandacht te geven aan een goede nachtrust. De kwaliteit en kwantiteit van je slaap is bepalend voor je functioneren en productiviteit de volgende dag. Hier zijn een paar tips die je kunnen helpen om beter te slapen.

Tip NR 1: Doe regelmatig aan lichaamsbeweging. Lichaamsbeweging maakt hart en longen fitter en vermindert stress, angst en slapeloosheid. Sport niet later dan drie uur voor het slapen. De adrenaline die daardoor vrijkomt kan je wakker houden.

Tip NR 2: Gebruik minder cafeïne. Het drinken van cafeïne houdende dranken zoals koffie, thee of frisdrank kan het inslapen moeilijker maken.

Tip NR 3: Neem een warm bad. Warm water leidt het bloed weg van de hersenen naar het huidoppervlak. Daardoor gaat u zich ontspannen en slaperig voelen. Begin vroeg in de avond de dag af te bouwen. Probeer al enkele uren voor het slapengaan te denken over je zorgen en het andere dat je bezig houdt.

Tip NR 4: Zorg voor een aangename slaaptemperatuur. Als richtlijn: 16°C is over het algemeen bevorderlijk voor een goede nachtrust, terwijl temperaturen boven de 24°C de slaap onrustig kunnen maken. 

Tip NR 5: Eet gezond en gebalanceerd. Neem geen grote of zware maaltijd binnen vier of vijf uur voordat je naar bed gaat.

Tip NR 6: Kies voor een passend slaapsysteem. (aldus Slaapcoach Kees) Zorg ervoor dat bedbodem, matras, (topper), en hoofdkussen goed bij jouw lichaamsprofiel passen! Advies nodig? Neem is contact op met een van onze gespecialiseerde slaapadviseurs Telefoon: 0182 - 512 370 (Ma-Za: 09:30 - 17:30 uur) Buiten Nederland: Telefoon: +31 (0)182 512 370 (Ma-Za: 09:30 - 17:30 uur) E-mail: info@huijerslaapcomfort.nl 

Slapeloosheid? Doe de Online cursus! 

Slapeloosheid oplossen met een online slaapcursus 

Slecht slapen en slapeloosheid kan je leven flink ontregelen. Niet alleen voel je je moe en humeurig door een slechte nachtrust, op de lange termijn kan je gezondheid er zelfs onder gaan lijden. Gelukkig kun je je slaapprobleem nu zonder de verslavende slaappillen aanpakken: met een online slaapcursus van Slaapcoach.nl.

Je leert bruikbare technieken om je slaap te verbeteren en slapeloosheid op te lossen. Sta weer vrolijk op en begin de dag vol energie! 

Wat zijn de gevolgen van slapeloosheid? 

Of het nu gaat om slecht in slaap komen, ’s nachts wakker liggen of veel te vroeg wakker worden: slecht slapen en slapeloosheid is erg slecht voor je gezondheid. Op de lange termijn kan een hoge bloeddruk, hartproblemen, overgewicht of suikerziekte ontstaan, met alle verder gevolgen van dien. 

Snel prikkelbaar en minder alert door slapeloosheid 

Overdag merk je dat je moe en prikkelbaar bent of zelfs angstig of depressief. Je functioneert duidelijk minder goed, wat zich uit in: 

  • Slechte concentratie 

  • Fouten maken 

  • Trager reageren 

  • Gebrek aan coördinatie 

  • Vergeetachtig zijn 

Hoe kan een online slaapcursus je helpen? 

Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat cognitieve gedragstherapie de meest effectieve methode is tegen slecht slapen of slapeloosheid. Met cognitieve gedragstherapie worden zowel de gedachten als het gedrag die de slaapproblemen in stand houden, behandeld. De slaapwetenschappers van Somnio ontwikkelden op basis hiervan een zeer effectieve online slaapcursus voor Slaapcoach. Door meer te leren over hoe slaap werkt, verbeter je op eigen kracht je slaapgedrag, zonder slaappillen. Leer je slaapkwaliteit en slaapefficiëntie te verbeteren. Al binnen 5 weken kun je resultaat merken!  

Bekijk de inhoud van deze cursus tegen slapeloosheid 

  Online slaapcursus: op eigen tempo 

Je vult vragenlijsten in, op basis waarvan je persoonlijke slaapcursus wordt samengesteld. Hiermee kun je online aan de slag, waar en wanneer je maar wilt. Je krijgt wekelijks nieuwe theorie en praktische opdrachten die op jou situatie zijn afgestemd. In slechts 1,5 uur per week leer je alle technieken die je nodig hebt om je slechte slaap of slapeloosheid aan te pakken. 

Meld je nu aan voor de online slaapcursus Leer beter slapen (slechts € 39,95)  

 

 

7 Gouden slaaptips

  1. een goede nachtrust begint met ontspanning, probeer het laatste half uur voor u gaat slapen geen (emotioneel) inspannende dingen te doen;

  2. zorg overdag voor voldoende lichamelijke inspanning;

  3. een prima afstemming van uw biologische klok, dankzij voldoende daglicht overdag en een verduisterde slaapkamer;

  4. een koele slaapkamer en frisse lucht zijn bevorderlijk voor de slaap;

  5. zorg voor een comfortabel matras, hoofdkussen en dekbed. Geef aandacht aan een goede ondersteuning van uw nek en schouders;

  6. een slaapkamer is een ontspanningsruimte. Houd apparatuur zo veel mogelijk buiten de deur;

  7. cafeïne, nicotine en alcohol hebben een ongunstige invloed op uw nachtrust.

Hoe zoek je nou een goed matras uit? Een matras dat perfect bij jouw past? En op welke punten moet je letten? Huijerslaapcomfort.nl maakt dit gemakkelijk door onze matrassenwijzer ook wel (sleep Cycle) genoemd! 

Welk matras past bij mij?

Een goede nachtrust begint bij een goed matras. De laatste jaren zijn er enorm veel verschillende soorten matrassen op de markt gekomen, daarom kan het lastig zijn om een matras te kiezen dat bij jou past. Ieder matras heeft zijn voor- en nadelen, daarom hebben wij de soorten matrassen op een rijtje gezet.

Traagschuim matras

Traagschuim is materiaal dat zacht wordt wanneer het schuim verwarmd wordt door bijvoorbeeld de lichaamstemperatuur. Door dit effect zorgt traagschuim voor meer comfort, minder drukpunten en een betere doorbloeding van het menselijk lichaam. Een traagschuim matras werkt drukverlagend, hetgeen wat resulteert in minder draaien tijdens het slapen en dus een rustigere nachtrust.

Koudschuim matras

De kracht van koudschuim matrassen bevindt zich in het ventilerend vermogen van het matras. De naam 'koudschuim' heeft het matras te danken aan de open celstructuur. Deze structuur zorgt ervoor dat het matras goed ventileert en vocht opneemt. Een ander voordeel van het koudschuim matras is dat er geen sprake is van kuilvorming bij dit type matras waardoor het materiaal lang meegaat.

Latex matras

Een latex matras bestaat uit een kern van natuurlatex en synthetisch latex. De voordelen van dit type matras zijn veerkrachtigheid en duurzaamheid. Een latex matras kan zich goed aanpassen aan uw contouren, dit zorgt voor uitstekend comfort. Een klein nadeel van het latex matras is dat het matras over het algemeen wat minder ventileert, maar door de vele innovaties is dit nadeel meestal al verholpen.

Polyether matras

Een polyether matras kan gerekend worden tot een van de meest betaalbare matrassen. Tevens kan het matras een goede levensduur hebben wanneer het goed onderhouden wordt (maandelijks het matras omkeren). Eigenschappen van dit type matras zijn voornamelijk de hardheid van het matras en de synthetische stof waaruit het matras gemaakt is. Door het synthetische stof houdt het matras lichaamswarmte goed vast.

Meer informatie

Met meer dan 80 jaar aan ervaring hebben onze specialisten enorm veel kennis opgebouwd over matrassen. Wanneer u hulp nodig heeft of advies op maat, schroom dan niet om advies te vragen. U kunt ons bereiken via de livechat of telefoon 31 (0)182 512 370, of u kunt langskomen in onze showroom waar u de matrassen daadwerkelijk kan komen uitproberen! 

Onze merken

  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand